February 23, 2011

pr in you...


hari ini dan dua minggu lepas aku masih urban dengan facebook dan pes2009.. study alhamdulillah, kekadang busy buat 'bisnes' sampai tido pun di bawah par, kekadang tu free la sangat sampai melencong ke tempat lain pulak.. baru semalam test math, goreng baik punya walaupun tak sempat jawab soalan 3(c), agak2 boleh dapat 1 marks part tu.. alahai..

minggu lepas ump diwarnai dengan manifesto2 dan kempen calon pilihan raya kampus.. hari ni tamatlah sudah prk ump dengan pembuangan undi.. result pun dah ada cuma kerusi dalam mpp tu sendiri tak termaktub lagi.. huhu. apa yang aku tengok, prk tahun ni lebih kecoh dari prk lepas.. pertamanya wujudnya bias iaitu pengurusan prk itu sendiri dikawali oleh JHEPA seluruhnya tanpa melibatkan mahasiswa.. calon umum yang bertanding pula tidak semua membentangkan manifesto diorang dengan baik.. ala ala ucapan seperti pemilihan ketua darjah pun ada.. seolah-olah kehadiran mereka hanya bertindak sebagai pemecah undi.. uniknya prk kali ini mahasiswa lebih terbuka untuk melihat sendiri, menilai dan mengkritik calon2 menerusi blog seperti blog TOB, UMPleaks dan Gerabak Meki.. macam2 berita ataupun isu yang diorang kluarkan (entah sahih atau tak), kalau baca komen anonymous kekadang rasa sedih tengok dengan cara diorang lontarkan pandangan.. fuh, orait tu je lah nak komen pasal prk kali ni.. kalau nak bincang banyak lagi sebenarnya... pro-a la, pro-m la etc.. perghh jadi macam ahli politik la pulak.. kehehe

apapun, congrats to my classmate Nisah yang menang utk peringkat fakulti.. moga dapat menjaga amanah yang diberikan dengan baik..

bila bercakap tentang pemimpin, teringat tentang sifat kepimpinan semula jadi dan tulen Sultan Muhammad Al Fateh seperti yang diperkatakan oleh Abe Nabil masa sarapan pagi tadi..

untuk aku dan mahasiswa2 lain yang tidak bertanding, jadilah calon dgn manifesto dan gerak kerja yang gempak dan menanglah kerusi untuk diri sendiri.. kita semua boleh.. insyaallah~

6 input now:

noq nora said...

UM sampai colek2(culik),best kan prk kami...sigh~

Syafika Jamaludin said...

alhamdulillah..Nisah punya rezeki kali ni..terbaek la!

Afiz Totens said...

@noq - haha. korang punya prk mmg best. nasib baek ko x kna colek sama. hihihi

Afiz Totens said...

@NSj3108 - eh awat pelik ja nama ni? hehe. thanks to yaya jugak sbb undi dia. ngee

Syafika Jamaludin said...

nama penuh yg sudah dipendek kan.. =)
mane taw yaya undi die? undi adela rahsia~haha..

Afiz Totens said...

oo a ah baru prasan nama tu..
hehe.. mstila tau, boleh agak kot..kehehe