February 7, 2010

he is my hero..


who is this good looking man..? do you all know him..?hoho~~ i think most of you will be familiar with this person coz he always show up in my FB status or even in my blog.. his real name is Rosli bin Hamid or sometimes he labelled himself as PuteraJejawi and i call him Abah.. most importantly,he is my hero as well as our Prophet Nabi Muhammad SAW..

hari ini mrupakan hari lahir beliau yg ke 44 dan hari ulangtahun perkahwinan abah dan ummi yg ke 10..(ak terlambat wish pulak.. apa punya perangai daa..)
if u ask me why he is a hero for me, surely there are many reasons for it and obviously its hard to find the match of his characteristics in other people..

semua org yg mendampingi beliau pasti akan merasa senang hati dgn kehadirannya x kira family atau masyarakat sekeliling.. beliau peka dan pakar dalam hampir setiap perkara.. selalu maju ke depan dan mempunyai pelbagai agenda.. matlamatnya jelas dan banyak strategi dalam setiap urusan.. beliau bijak memilih pilihan terbaik.. pandai menangkap dan meneliti sikap dan pemikiran seseorang.. beliau spontan dan jujur bila berhadapan dgn org lain.. beliau selalu ambil peduli atas kebajikanku dan org lain atas nama sayang.. dan semua yg dilakukannya adalah untuk Tuhannya serta manusia dan kemanusiaan.. 

Fiz sangat beruntung jadi anak abah..  Selamat hari lahir abah dan Selamat menyambut ulang tahun perkahwinan yg ke 10.. Fiz doakan abah diberikan kesihatan yang baik selalu untuk meneruskan kehidupan seharian dengan penuh bermakna.. Semoga berbahagia selalu dgn keluarga tersayang.. dan akhirnya menemui jalan yg benar utk ke destinasi terakhir..

6 input now:

♥ AwenShahOmar ♥ said...

happy birthday Abah!!!
may ALLAH swt bless you forever, fidunia wal akhira.. insyaALLAH, amin! :)

Siti Shakinna Chu said...

Happy birthday abah hafiz. beruntungnya ko fiz. ko kena hargai betul2 semua ni. ;))
all da best mid term exam!

Afiz Totens said...

awen : wah..sejak bila jadi abahmu ni.?muahaha
terima kasih sebab wish..hehe

lot : alhamdulillah..thank u lot..all da best juga utk ko..

PuteraJejawi said...

terima kasih afiz dan kawan-kawan afiz, abah rasa terharu dan agak malu bila abah menjadi topik dalam post ini....terima kasih anakku ..

Wakaba Michiko said...

Happy Birthday, Abah Hafiz!!!
Semoga panjang umur & sentiasa ceria!
;D

Afiz Totens said...

abah : sama2 abah..afiz gembira jadi anak abah..

ella : tq2..:D