April 24, 2010

what matter most in your life..?



Yaha.. kini kita bertemu lg dlm rancangan dari studio JAC..muahaha..

nampak tajuk pun sudah serius..hayya..rilek sudeyh..ini adalah soalan yg ditujukan kpd aku drpd seseorg..mcm formspring la pulak..tapi versi blog..x apala, utk tidak menghampakan beliau aku tulis entri ini...

okey, what matter most utk aku ialah Tuhan dan agamaku...aku adalah seorg hamba dan makhluk ciptaan Allah di dunia...sesungguhnya sebelum ni di alam roh, aku sungguh dekat dgn Tuhanku...aku diberi sedikit waktu utk hidup di dunia dan mencari bekalan sebanyaknya utk kehidupan yg hakiki di akhirat kelak...walaupun ya selalu tergelincir dengan arus onak kehidupan, kalau boleh aku mau ikut semua ajaran yg ditetapkan oleh agamaNya - Islam...mudah2han bila aku meninggalkan dunia satu hari nanti, aku dpt membawa iman walaupun sebesar zarah...insyaallah..

next,what i can say is menjaga hubungan is one of the important thing..ibu-bapa, keluarga, sepupu, jiran, cigu2 dan  kawan2 dan overally lingkaran masyrakat antara org yg mmberi pengaruh..penting oo jaga hati mereka..seboleh-bolehnya beri komitmen yg terbaek..layan dan fahami karenah msg2..cuba jangan sakitkan hati diorg..menghargai, minta maaf...senyum banyak2..dan bermcm mcm lagilah cara digunakan supaya kehidupan berhubungan dpt dieratkan tanpa permusuhan..or should i say that love is really matter in life..indeed i thought so..agak jiwang di situ..ish3

however la..rasanya, x bnyk yg matter2 ni aku berjaya buat disebabkan beberapa kekurangan..yg penting aku cuba..ada panduan yg jelas sbg keutamaan.. :)

0 input now: