May 9, 2010

Hari-hari pun hari Ibu..

Di dalam Islam, kita dituntut untuk menghormati dan menyayangi ibu bapa kita setiap masa dan ketika. Bukannya hanya terhad kepada hari-hari tertentu saja seperti hari ibu atau hari bapa..


apapun, aku pasti setiap insan pasti sayang dan respect pada kedua orang tuanya.. mudah-mudahan bg individu yang kurang kasih mahupun kurang hormat itu diberikan hidayah dan pengajaran oleh Allah SWT untuk mencairkan dan menyucikan lagi hati mereka..

sayang dan kasih ibu sesungguhnya dan memang sangat bernilai.. ibu mana yang tidak sayangkan anak.. walaupun ada juga wanita yang tergamak membuang anak, pasti mereka juga terkenangkan anak itu.. selalu.. (kalau x kesah dan x resah tu aku pun x tau maw ckp hati dia itu hati type apa daa..)..

di rumah atau di mana saja, i can see what my mama trying to do.. all for her love and cares for her children.. alhamdulillah, bersyukur kerana dikurniakan seorang ibu yg sanggup berkorban apa saja demi kesenangan kami adik-beradik..

teringat pulak masa sekolah rendah dlu2 bgun awal pgi pkul 5 ikut mak menjual sayur cangkuk manis,lada kecik, nangka, kacang panjang, ubi dan penyapu lidi d pasar..bila dikenang2 best jugak ikut mak msa tu..hehe.. time darjah 4 5, balik dari sekolah ataupun time cuti kena ikut mak p kebun tanam sayur, petik jagung etc..haha..rindunya msa tu..mnyesal pula slalu merungut kalau mak suruh p kebun...skg ni teringin sgt utk kembali ke msa tu... 

and I love to remember every moments we have been together.. I love to see your face.. I love everything about you..

I wish to prove to you everything that you want for me become true.. I hope that you can see me success in the future.. I pray for your health.. I wish that I can help you making your way to heaven become smoothly and easier..

seriously, i can say that how do i live without you..mother..

0 input now: