July 18, 2010

cerita lawak..


hanya untuk jenaka dan renungan special sunday sahaja..


Ada sebuah bas yang membawa rombongan Ahli Dewan Rakyat di sebuah negara Asia. Tiba-Tiba bas tersebut terjatuh di pinggir gunung, seorang orang kampung yang berdekatan dengan accident tersebut telah melihat tragedi tersebut, lalu beliau telah berlari dan menjerit kepada orang-orang yang berada di dalam bas tersebut dengan menjerit : 

orang kampung : " Semua sudah matikah ?" jeritnya pada orang di dalam bas tersebut. 

wakil rakyat di dalam Bas : " Belum semua mati, tolong saya dengan 2 wakil rakyat masih hidup..." 

Tanpa memperdulikan nasib dan kata-kata wakil rakyat tersebut orang kampung tersebut telah membawa bulldozer dan terus menutup bas tersebut dengan tanah atau menanam bas dan wakil rakyat yang masih hidup bersama mayat yang lain. 

3 jam kemudian pihak polis dan wartawan telah tiba di lokasi accident... dan polis serta wartawan bertanya kepada orang kampung tersebut : " Betulkah semua yang di dalam bas itu semuanya mati ? " 

orang kampung : " Sebenarnya ada 3 orang menjerit dan mengaku belum mati " ... 

wartawan : Kalau begitu kenapa anda tanam mereka dengan bas, Kan mereka cakap mereka masih hidup ? 

orang kampung : Biasalah Tuan, kami orang kampung dah tak percaya cakap orang politik, sekarang ini cakap orang politik jarang yang boleh dipercaya..... 

wartawan : Laaaaaaaaaaaaa ???


p/s : mari kita kurangkan manis dalam masakan dan minuman.. lebihkan manis dalam senyuman..

6 input now:

PuteraJejawi said...

hahaha..lawakla afiz....ya memang benar..ahli politik dan wartawan adalah 2 kerjaya yang paling tak di percayai oleh orang ramai manakala kerjaya doktor perubatan menduduki nombor satu sebagai kerjaya yang paling dipercayai dan diyakini oleh masyarakat..nak tahu? apa kerjaya kedua yang paling dipercayai dan diyakini oleh masyarakat akan kata-kata mereka.......jawapannya....GURU..naik saham abah...hu55

Si Hafiz said...

hu56..
setiap kerjaya ada output pada diri dan masyarakat..
semoga Tuhan merahmati apa yang kita buat..

Si Hafiz said...

btw, saham abah mmg slalu naik..
he57..

as eleyana said...

haha.. klakar.. but the message is there.. thumbs up!!

Radhiah said...

hahaha,,lwaknya..ada msg tersirat kat dlam crita ni..btw ada ke orang mcm tu skrang ni??

Si Hafiz said...

as : hoho..bijak2..

radhi : cerita ni hanya rekaan semata-mata..siapa makan cili dia terasa pedas..kui3..