October 2, 2010

chrome crashed and cured..

malam ni nak share satu benda pasal browser internet iaitu google chrome.. (di tengah tengah orang lain kesibukan, sempat pulak aq post something. hua33).. chrome ni bagi aq browser paling laju la kalau nak bandingkan dengan internet explorer yang banyak masalah ataupun mozilla firefox yang berat hampir 5 kilo..
chrome simple and smart.. easy and convenient.

tapi dalam minggu ni ada satu hari tu tiba-tibachrome buat masalah pulak. nak On boleh tapi tak bejalan seperti biasa. web page dia loading sampai bila-bila dan tak ada result apa pun.. (kalau bukak sampai tahun depan pun dia asyik loading..haha).. lama gak aq carik solution untuk benda nih. buang masa precious aku jak.. aq uninstall pastu install balek tapi tak jadi gak. aq edit registry tak leh gak. aku bersihkan laptop aq dengan ccleaner dan tune up utilites pun hampeh gak. last skali aq tanya kuli google selama beberapa minit dan akhirnya jumpa jugak punca dan penyelesaiannya..masa tu aku dah geram gila babeng(bahasa orang tawau) dah..haha

first skali aku cari masalah dia. aku tulis web page cannot be displayed. pastu aku godek-godek dan terjumpa tajuk chrome not working. Loads, but remains useless di forum chrome itu sendiri. dan ini jawapan terbaek diorang.

" I too had this issue for the past 1 month (it was working fine before that). I searched & searched for a solution and finally came across this solution.

The malware removal application (tdsskiller.exe) from following link did the trick:

Tdsskiller

After installing & a reboot, Google Chrome worked flawlesly. Please try this..IT WORKS. "


lepas buat macam dia suruh, baguslah chrome itu. jadi aku pun suspect dalang kepada masalah ni ialah sebab malware-malware yang biasa menyerang bila-bila dan dari mana laman web pun(termasuklah blogspot) bila kita online..


kalau tengok benda ni, kembalilah ke jalan yang benar. hohoho


dan ini pulak kesannya. bersih melepak! nak tengok apa kalau macam nih? haha

sekian terima kaseh. (harap-harap lepas post benda ni aku boleh jadi lebih rajin) 
-______-


0 input now: