October 8, 2010

Mutiara malam..


dari hari ni betul-betul genap sebulan sebelum final exam.. selamat berusaha buat kawan-kawan.. bak kata pepatah omputeh " continuous learning is the minimum requirement for success in your field ".. ok, xda masa sangat nak tulis banyak (busy tau.. hehe).. di sini aq sertakan sedikit peringtan.. baca ya.. peacee..

Sesungguhnya yang memakmurkan masjid Allah hanyalah orang-orang yang beriman kepadaNya dan hari kemudian, serta (tetap) mendirikan shalat, menunaikan zakat dan tidak takut (kepada sesiapapun), kecuali kepada Allah. Maka, mudah-mudahan mereka termasuk orang-orang yang mendapat petunjuk. (QS At Taubah [9]:18).

Iman itu tidak pernah hadir disaat hati menyenangi dunia, ia juga tidak akan lahir dari hati yang telah dihiasi dengan keindahan harta tetapi iman itu terbit tika malam semakin pantas menyinsing waktunya, mencari & tercari sekeping hati yang menangisi dosa-dosa yang membelenggu diri disaat dahi menyembah ke bumi, sementara teman yang lain terus sibuk mencari mimpi yang menghijab diri...(teringat kuliah Ust Kazim Alias, " 4 jalan-jalan ke syurga ialah memberi salam, memberi makan, menyambung silaturrahim dan sembahyang malam..")..

© Sinar Jumaat bil 63 : Saham
.

0 input now: