January 7, 2011

mutiara Jumaat..


Sesungguhnya hati orang yang beriman itu dapat merasakan betapa sakitnya membuat dosa.. setitik dosa dirasakan bagai gunung yang menimpa.. terasa jaraknya dari Allah makin jauh.. jalannya semakin terpesong.. hatinya kelihatan gusar dan gelisah.. dia bagaikan mencari sesuatu yang telah hilang.. lalu Allah menunjukkan jalan.. Allah memimpinnya.. Allah melihatnya.. Allah terima taubatnya.. Allah mengasihinya.. alangkah indah hidup bersama Ilahi..

Wahai orang-orang yang beriman! Masuklah kamu ke dalam agama Islam (dengan mematuhi) segala hukum-hakamnya dan janganlah kamu menurut jejak langkah syaitan.. Sesungguhnya syaitan itu musuh bagi kamu yang terang nyata..

Berpenat lelahlah kerana sesungguhnya kesenangan itu selepas kepayahan. Janganlah berdukacita kerana hidup ini meletihkan, sebab demikianlah hidup itu diciptakan - Imam As- Syafie..

Janganlah engkau berputus asa kerana putus asa itu bukanlah akhlak seorang muslim. Ketahuilah bahawa kenyataan hari ini adalah mimpi hari kelmarin dan impian hari ini adalah kenyataan hari esok..

2 input now:

yuzuki said...

InsyaAllah Allah sentiasa mendengar rintihan hamba-Nya...

Si Hafiz said...

Insyaallah.. :)