January 1, 2010

2010 to achive...


Selamat Tahun baru 2010 dan sblom tu Salam Maal Hijrah 1431 aku ucapkan pda yg membaca..sesungguhnya masa itu mmg cepat berlalu..beruntunglah bg sesiapa yg menghargai masa dan mggunakannya dgn cara yg terbaik..kesimpulannya, tahun 2009 aku bahagikan kepada 2 bahagian..6 bulan prtama sbg tahun yg agak kurg produktif bila aku berada d KML, x bnyk yg aku dpt, rsa mcm x berkembang..nasib baiklah masa tu kesabaran mnjadi aset yg berguna bagiku...dan bertukar pula menjadi gemilang 6 bulan seterusnya..aku melangkah ke universiti UMP satu suasana baru tanpa rakan2 yg selalu bersamaku..bnyk input yg ku dapat lebih2 lagi bila aku sdg berada d perantauan dan paling menarik bila bersama keluarga baru akhirnya pula result yg meningkat...hehe

stiap tahun pastinya ada agenda yg ingin dicapai...senang cakap, ada azam sbg perencah utk teruskan kehidupan..tahun 2010 aku sifatkan sbg tahun yg cemerlang dgn kasih sayang...

1.stiap perkara bermula dgn Tuhan..utk itu mudah2han tahun ini aku lebih mendekatkan diri lg dengan Tuhan Allah Azza Wa Jalla, yg Maha pencipta dan segala galanya...disamping aku mengasihi junjungan kita Rasulullah , Nabi Muhammad SAW manusia agung yg bnyk berjasa pda umat manusia sehingga kini...
2.aku harapkan supaya diriku lebih kerap bersyukur, membaca Al-Quran, berzikir,berselawat,beristighfar dan sentiasa berdoa mgharapkan bantuan Allah SWT..mudah2han pengabdianku sentiasa istiqamah insyaallah..
3.salah satu jati diri yg aku bwa dari Tawau ialah sentiasa ke masjid utk solat berjemaah pda waktunya..slps bbrapa bulan d smnnjung ni jati diri itu semakin pudar pula...aku ingin kembali kpd jati diri itu..

4.aku masih bergelar student kat UMP,tahun ni cuba yg terbaik utk dptkan result 3.5 above...
5.stiap tahun aku usahakan,,tingkatkan komunikasi dan social skill..lebih bagus dlm presentation..lebih ikhlas dlm melayani org sekeliling..
6.mengeratkan hubungan kekeluargaan dgn ikhlas disamping menyayangi dan menghargai diri sendiri...
7.banyakkan membaca bahan2 ilmiah, artikel..
8.self polishment and improvement..lebih berani plus with integrity..berfikiran terbuka dan fleksibel..tonjolkan potensi diri..dan mampu menangani masalah2 dgn lebih tenang dan lebih matang..lebih spontan utk mengucapkan maaf dan terima kasih..
9.try something or many things new in my life for my experience, or just get involve/participate in certain programs..try to do many things in one time..
10.belajar dari kesilapan lalu..

stiap saat perlu dihargai sbnrnya..dan kecemerlangan adalah hasil daripada sikap yang ingin sentiasa melakukan yang terbaik..bnyk lg benda yg kita boleh buat pda masa akan dtg..apapun kita yg merancangnya tpi Tuhan yg menetukan..

0 input now: