October 5, 2009

duit oh duit...



pagi ni aku cek dompet..adala rm 12..aduhaii..pastu p atm,kluar 20 sbb mlm ni nak repair beskal...masuk klas,mintak 15 lak nak bli baju ntah ape2 wajib katanya..pergh!!dah la kat bank tggl 40...trpaksa la jugak byr..aku cium duit tu sblom bagi..amek berkat,amek berkat...dlm hati...panas pon ader...errmm...cam nak nangis jer...haha...duit dah nak abes kna kebas lgi bli mcm2...nak mintak kat sapa lak..aku x tahu..nyusahkn org jer...rsa cam nak jual brg pon ada...lelong2..nak jual apa aku x tahu..duit punya pasal,pening kpala aku..naseb baek klas abes kul 1..bleh g online..release tension..padahal bkan apa pon...masok fb x leh lak..mmg lmbap la tenet..rsa mls nak berfb pon ada gak..dah lama dah x update status...cam nak biar je fb tuh..pastu ym ngn classmate..buat conference sket...ermm,bukan nak berdiskusi..nak ngutk adala...baik aku balik...jalan kaki lak..panas2...naseb baek ada org kasi tumpg..kira member gak ah..member kpd member aku..haha..(ni dah lari dari tajuk nih..haha)..lantaklah...smpi bilik,abg edi call lak..mintak no akaun bank..eh!!cam tau2 lak...alhamdulillah...rezeki dah mai..dia ckp nak bank in..brapa ntah aku x tahu...yg pntg ble survive..org dah bgi,amek je la...hehe..

p/s : pandai2 la berjimat/uruskn wang ringgit...syukurla walau sikit atau bnyk yg ada..

9 input now:

miss nora said...

hohohohoohoh...sma la kita tu...ak pon tgk kesempitan wang ni...adoyaiiii...mmg double kurus arr ak

hafizhaseng said...

haha..sian ko noq..aku mkn ok jak,cam besa jak..tp sayang x leh chubby sket cam zul..ciss!!

miss nora said...

hahahahahha...dy chubby da ke????hoh,so not good...

Mr. Mahid said...

teringat aku masa study dulu.. berbaris panjang kat public telepon (masa tu mana ada HP!!) nak call umah MINTAK duit! huhuhu....

hafizhaseng said...

to noq :
x lah chubby sgt..tpi bdn dia terboik punya..haha

to sir mahid :
hehe..skg dah berubah la sir..zaman dah moden..skg ni sir pulak yg bagi duit kan..huhu

miss nora said...

hahahhahaha....si tulang besar....tegap kot...:P

hafizhaseng said...

adala tegap sket..tpi agak boroi..haha

miss nora said...

opssss!....boncit itu bahagia...:)

hafizhaseng said...

haha..smoga bahgia ke anak cucu..